USA suuruselt teise autotootja Fordi aktsia kukkus eile ligi 5% ja oli üks S&P 500 indeksi suurimaid langejaid, sest järjest odavama kütuse taustal ei peibutavat kliente enam kontserni uus kütusesäästlik mudel.

- Fordi uus F-150 mudel.
- Foto: EPA
Sellisele seisukohale jõudis eile Deutsche Banki analüütik Rod Lache, kes muutis seetõttu aktsia soovituse „osta“ pealt „hoia“ peale. Ta selgitas klientidele saadetud infokirjas, et ajal, mil USA kütusehinnad on 5 aasta põhjas, ei pruugi tarbija olla motiveeritud verivärske kütusesäästliku 2015 F-150 pikap mudeli eest rohkem raha välja käima.
Tänu kergetele alumiiniumist kerepaneelidele on uue mudeli kütusekulu vähenenud ligemale 29%, kirjutab Bloomberg.
Mullu müüs Ford 763 402 F-seeria pikapit ehk 18% enam kui aasta enne seda. USA keskmine bensiinihind on eilse seisuga 2,54 dollarit galloni eest ehk 31% vähem kui aprillis ja madalaimal tasemel alates 2000. aasta oktoobrist.
„Fordi 3-4 aastat tagasi paika pandud tootestrateegia kavandati tõenäoliselt mõneti erinevale turudünaamikale,“ märkis Lache.
Tänavu on Fordi aktsia kaotanud 7,6%. Ettevõtte tegevjuht Mark Fields rääkis septembris, et kontsern teenib tänavu prognooside kohaselt 6 miljardit dollarit maksueelset kasumit. Varem ennustati maksueelseks kasumiks 7-8 miljardit dollarit. Nigelamate väljavaadete põhjustena loetles tegevjuht kasvavaid autode tagasi kutsumise kulusid ja kasinaid väljavaateid Lõuna-Ameerika ning Euroopa turgudel.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!